تبریک نوروز ترامپ به ایران

ترامپ هم سال نو را تبریک گفت و برای ایرانیان آرزوی آزادی کرد

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز (چهارشنبه) در پیامی به تمام کسانی که در دنیا عید نوروز را جشن می‌گیرند تبریک گفته و برای آنها بهترین آرزو را داشت.


ترامپ در پیام نوروزی خود گفت: «میلیون‌ها نفر از مردمان ایران، عراق، ترکیه، جنوب آسیا و مرکز آسیا با خانواده‌های خود در این زمان گردهم می‌آیند تا آمدن بهار را جشن بگیرند.»

وی در تعریف نوروز نوشت: «در زبان فارسی به معنای روز جدید است. آن موقعیتی است تا آغاز جدیدی را جشن بگیرند، احساسی که برای بسیاری از ایرانیان که در دهه‌های اخیر به کشور ما آمده‌اند تا شروع تازه‌ای در یک سرزمین آزاد داشته باشند، معنای ویژه‌ای دارد.»

رئیس جمهور آمریکا بابیان اینکه به مدت طولانی از دوستی فوق‌العاده با ایرانیان آمریکایی لذت برده است، افزود: «آنها یکی از موفق‌ترین گروه‌های مهاجر در تاریخ کشور ما هستند. آنها از ترکیب مذاهب متعددی شامل مسلمان، مسیحی، یهودی و زرتشتی هستند اما همگی به میراث اجدادشان علاقه دارند.

کوروش کبیر، رهبر امپراطوری باستانی ایران، گفته بود آزادی، عزت و ثروت باهم بزرگترین شادی را برای بشریت دارد و اگر آنها را برای خود به ارث بگذاری، عشقشان به تو هرگز نمی‌میرد.»

ترامپ در پایان به نیابت از تمام مردم آمریکا، جشن نوروز را به تمام ایرانیان تبریک گفته و برایشان آزادی، عزت و ثروت آرزو کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد